PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Lakossági azbesztmentesítés 2023-2024
Célja: Illegális hulladéklerakás megelőzése és az illegálisan lerakott hulladéklerakók felszámolása. A lakosság körében képződött azbeszt tartalmú építőanyag hulladékok megfelelő szakértelemmel történő összegyűjtésére, szállítására, ártalmatlanításra történő átadására és e feladatok koordinálása.
Kerete: 880 000 000.- Ft
Pályázat benyújtására jogosultak köre:
- bármely nagykorú természetes személy
b) kiskorú természetes személy helyett törvényes képviselője;
c) cselekvőképtelen nagykorú, vagy cselekvőképességében részlegesen korlátozott nagykorú személy helyett gondnoka;
d, A Ht. 91. § (3) bekezdése és a 91/A. § (3a) értelmében természetes személyekkel egy tekintet alá eső társasház, egyházi jogi személy vagy lakásszövetkezet.
A támogatás formája, mértéke: A támogatás egyszeri, nem pénzbeli támogatás. A támogatás a Pályázó által benyújtott pályázati dokumentáció alapján megállapított mennyiségű azbeszt tartalmú építési hulladék Pályázótól történő elszállítására és ártalmatlanításra történő átadási tevékenységre vonatkozik. Maximum elszállítható mennyiség 400 m2.
Egy Pályázó legfeljebb 1 elszállítási cím vonatkozásában jogosult pályázatot benyújtani.
Az alábbiak nem részei a pályázattal támogatott tevékenységeknek:
a) az azbeszttartalmú építőanyag szakszerű bontása/leszedése;
b) az érintett veszélyes hulladék elszállításra alkalmas állapotba hozatala (pl. ADR big-bag zsákba pakolás, raklapra rendezés fóliázással, stb.).
A benyújtott pályázat kizárólag HAK 17 06 05* azbeszthulladék elszállítására, ártalmatlanításra történő átadásra vonatkozik, mely jellemzően, de nem kizárólag az alábbi helyekről származnak:
tető, kerítés, homlokzatburkolás,válaszfalak vagy régi gáztűzhelyekben a sütők környéke(azbesztlapok), épületen belüli ivóvíz vagy szennyvíz csövek, bekötővezetékek
A pályázat benyújtása: elektronikusan, egy regisztrációt követően az előírt dokumentumokkal együtt
Benyújtási időszak: 2023. július 14. 8.00 órától – keretkimerülésig, de legkésőbb 2023. augusztus 04. 24:00 óráig
A pályázatokkal kapcsolatos döntést a benyújtási határidő (2023.08.04.) végétől számított legkésőbb 120 naptári napon belül a Támogató írásban hozza meg.
A Támogató a döntéstől számított 15 naptári napon belül az online felületen és elektronikus levélben értesíti a Pályázót a támogatás megítéléséről, vagy annak elutasításáról.
Szolgáltatásommal vállalom a regisztrációt, a pályázat elektronikus beadását a szükséges dokumentumokkal együtt és a folyamat végig kísérését a megvalósulásig.
Írjanak az alábbi email címre, ha ez Önöknek érdekes lehet!
Kisházy Béláné Erzsi
pályázatíró
30/4973343
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Tisztelt Lakosság!
Az elmúlt időszakban a közterületek és ingatlanok tisztántartásával kapcsolatban több jelzés érkezett hivatalunkba, így a következőkre szeretnénk felhívni a lakosság figyelmét:
A köztisztaság megőrzésében mindenki köteles közreműködniés a települési környezet (különösen közterületek) szennyeződését, fertőzését eredményező tevékenységektől, illetőleg magatartástól tartózkodni.
Az egyes ingatlanok és azok környezetének tisztántartásáról az ingatlan mindenkori birtokosa- tulajdonosa, kezelője, tartós használója, illetőleg haszonélvezője(a továbbiakban együtt: (használó) - köteles gondoskodni.
Ezen belül köteles gondoskodni:
-a lakó- és emberi tartózkodásra szolgáló épületek közös használatú részének (lépcsőház, folyosó, pince, padlásrész, kapualj, szárító, udvar stb.) tisztaságáról, rendszeres takarításáról,
-az ingatlan melletti, úttestig terjedő teljes terület tisztán tartásáról, szemét- és gyommentesítéséről, hó eltakarításáról és síkosság mentesítéséről, az ingatlan melletti nyílt árok és ennek műtárgyai tisztán tartásáról, gaztalanításáról,
-a lakásban és az ingatlanon esetleg előforduló rovarok és rágcsálók irtásáról, (Ezen tevékenységével nem veszélyeztetheti mások életét és egészségét.)
-a csapadékvíz zavartalan lefolyását akadályozó anyagok és más hulladékok eltávolításáról.
-a közterületen történő akadálytalan közlekedés érdekében az ingatlan tulajdonosa köteles az ingatlanáról a közterületre kihajló növények (fa, bokor, sövény, stb.) gondozását, gallyazását elvégezni.
-az egyedi garázsok, sorgarázsok tulajdonosai, illetve használói kötelesek az építmények körüli 5 m-es területsáv – tekintet nélkül az útszegély helyzetére – tisztántartásáról gondoskodni.
-az ingatlan tisztántartási sávjában található szemetet össze kell gyűjteni és azt a tisztántartásra kötelezett tulajdonában lévő edényzetbe kell elhelyezni. A járdán lévő szemetet az úttestre, a zöldfelületre, a víznyelőbe seperni tilos! Ha a tisztántartási sáv napközben többször beszennyeződik, a tisztántartást szükség szerint meg kell ismételni.
-a közös tulajdonban álló ingatlanok körüli tisztántartási sáv tisztántartása a használók közös kötelezettsége, amit részleteiben megállapodásban (házirendben) rögzítenek.
-két szomszédos épület közötti 10 m-nél nem szélesebb területsávnál a tisztántartási kötelezettség az arra kötelezettek között 50-50 %-os arányban oszlik meg. Ahol az elhatárolás nem egyértelmű, ott a Polgármesteri Hivatal illetékes szervezeti egységének állásfoglalása a mérvadó.
Kérem a fenti tájékoztatás szíves tudomásulvételét!
Lőrinci, 2023. július
Polgármesteri Hivatal
TÁJÉKOZTATÓ
Május 1. utca felújításáról
Tisztelt Lakosság!
Lőrinci Város Önkormányzata tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, hogy 2023. június 8. napjától a Május 1. utca területén burkolatfelújítási munkálatok zajlanak. Az ingatlanokról való ki és behajtást a kivitelező biztosítja, de a munkagépek mozgása miatt esetenként korlátozásra lehet számítani a Május 1. utcánál és a bekötő utcáknál.
A munka gyors és zavartalan lebonyolítása érdekében kérjük szíves együttműködésüket és megértésüket!
Tisztelettel:
Lőrinci Város Önkormányzata
Álláspályázatok
Tisztelt Adózók!
Tájékoztatjuk az adózókat, hogy 2023. május 31-ig kell teljesíteni az iparűzési adóalanyoknak a 2022. évi helyi iparűzési adóbevallás benyújtását és eddig az időpontig lehet a 2022. évi a végleges iparűzési adót megfizetni, illetve ettől az időponttól lehet az adótúlfizetést visszaigényelni
Az állandó jellegű iparűzési tevékenységhez kapcsolódó, helyi iparűzési adóról szóló bevallást a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) kell elektronikusan benyújtani. Ezt a bevallási nyomtatványt azoknak kell benyújtaniuk, akik/amelyek az iparűzési adó alanyának minősülnek és a székhelyük, telephelyük Lőrinciben van.
Az adózó a 2022. évtől állandó jellegű helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettségét – ideértve bármely korábbi adóévről benyújtott adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést – kizárólag az állami adóhatóságon keresztül elektronikus úton, az általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK) program használatával teljesítheti.
Az egyéni vállalkozónak nem minősülő magánszemély iparűzési adóalany (vállalkozó) azonban – választása szerint – továbbra is teljesítheti bevallási kötelezettségét az illetékes önkormányzati adóhatósághoz, akár papíralapon is.
Az iparűzési adóbevallás feldolgozása, esetleges javítása az önkormányzati adóhatóságnál történik és az adófizetést is az önkormányzat számlájára kell változatlanul megtenni. A helyi iparűzési adó és adóelőleg fizetési kötelezettséget az önkormányzat iparűzési adó beszedési számlájára kell megfizetni.
Azon adózók, akiknek fizetési nehézségeik vannak, tájékoztatást kérhetnek az adóhatóság ügyintézőitől a fizetéskönnyítés feltételeiről. Míg azon adózók, akik korábban lejárt tartozásaikat még nem fizették meg, kérjük haladéktalanul teljesítsék és befizetéseiket ugyancsak igazolják az adócsoportnál. A befizetési kötelezettségeikről a Polgármesteri Hivatal Gazdálkodási Osztály Adóigazgatási irodáján ügyfélfogadási időben tájékozódhatnak.
Lőrinci Polgármesteri Hivatal
Gazdálkodási osztály
Pályázati kiírás
Talajterhelési díj bevallási határidő
Az önkormányzati adóhatósághoz teljesítendő 2022. évi talajterhelési díj bevallási és fizetési határidő ebben az évben 2023. március 31. Talajterhelési díjat köteles fizetni minden olyan ingatlan tulajdonosa, vagy használója, aki az üzembe helyezett szennyvízcsatornára még nem csatlakozott rá. A fizetési kötelezettség akkor is fennáll, ha az ingatlan tulajdonosa/használója a vizet az ingatlanon lévő kerti csapról, vagy ennek hiányában az ingatlanon létesített fúrt vagy ásott kútból vételezi. A talajterhelési díj alapja –vezetékes ivóvíz szolgáltatás esetén- a szolgáltatott víz mennyisége, egyedi (udvari fúrt, vagy ásott kút esetén) vízbeszerzésnél az átalány alapján meghatározott víz mennyisége. A talajterhelési díj összegét az ingatlan tulajdonosának/használójának kell kiszámítania, az önadózás szabályai szerint bevallania és megfizetnie a fenti határidőre. A bevallás teljesítéséhez szükséges nyomtatvány letölthető Lőrinci város honlapjáról (www.lorinci.hu), vagy személyesen beszerezhető az adóhatóság irodájában.
Lőrinci Polgármesteri Hivatal
Önkormányzat felé teljesítendő 2023. évi első félévi adófizetési kötelezettségek
A 2023. évi helyi adók fizetési kötelezettségének első félévi részletét ebben az évben március 16-ig lehet késedelmi pótlékmentesen megfizetni. Aki befizetését március 16. napja után teljesíti, kérjük igazolja befizetését az adócsoportnál. Adóhatóságunk által megküldött fizetési értesítésből az adózók tájékozódhatnak az egyes fizetési kötelezettségeikről, amelyet a bankszámlával rendelkező adózók átutalási megbízással, a bankszámlával nem rendelkező adózók belföldi postautalvánnyal teljesíthetnek. Tájékoztatjuk azon adózókat, akiknek fizetési nehézségeik vannak, tájékoztatást kérhetnek az adóhatóság ügyintézőitől a fizetéskönnyítés feltételeiről. Azok az adózók, akik korábban lejárt tartozásaikat még nem fizették meg, kérjük haladéktalanul teljesítsék és befizetéseiket ugyancsak igazolják az adócsoportnál. A befizetési kötelezettségeikről a Polgármesteri Hivatal Gazdálkodási Osztály Adóigazgatási irodáján ügyfélfogadási időben tájékozódhatnak.
Lőrinci Polgármesteri Hivatal